سئو چیست؟
|| مقدمهای بر مفاهیم پایه سئو
- 8) دستورالعملهای گوگل برای وبمسترها ؛ هر چیزی که باید بدانید
- 9) مردم چطور جستجو میکنند: مفهوم نیتِ کاربر از جستجو
- 10) 44 ابزار رایگان برای پیدا کردن چیزی که کاربران جستجو میکنند
- 11) چرا لینکها برای سئو مهم هستند؟
- 12) چرا کلمات کلیدی هنوز هم برای سئو مهم هستند؟
- 13) چرا محتوا برای سئو مهم است؟
- 14) 9 نوع مهم صفحه وب که هر سئوکار باید بشناسد
|| راهنمای جامع سئو
سئو چیست؟ در اصل، معنای بهینه سازی (برای) موتورهای جستجو، افزایش میزان دیده شدن وبسایت، در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجوی است. به این معنی که بعد از جستجو کردن عبارت خاصی (که در وبسایتمان در رابطه با آن عبارت، محتوا منتشر کردهایم)، لینک وبسایت در لیست نتایج قرار گیرد.
هرچقدر فرایند سئو بهتر انجام شود، وبسایت به صفحات و رتبههای ابتدایی لیست نتایج جستجو نزدیکتر خواهد بود. (صفحه اول و لینک اول، بهترین نتیجه ممکن برای فرایند سئو است)
برای رسیدن به این نتایج، باید سه نکته مهم را درک کنید:
- کاربران موتورهای جستجو و مخاطبان شما، چه نوع محتوایی را می خواهند یا نیاز دارند.
- چگونه موتورهای جستجو برای کشف، فهرست بندی و ارائه محتوا در صفحات نتایج موتورهای جستجو کار می کنند.
- چگونه وب سایت خود را ارائه و بهینه سازی کنید تا موتورهای جستجو بیشترین اطلاعات ممکن را درباره آن به دست آورده و به مخاطبان نمایش دهند.
در حالی که موتورهای جستجو و فناوری همیشه در حال تکامل هستند، برخی از عناصر اساسی مرتبط با «جستجو و سئو» وجود دارند که از اولین روزهای سئو بدون تغییر باقی ماندهاند.
به همین دلیل است که ما در این بخش از پایگاه دانشِ تلویزیون ایندکس، با همکاری تعدادی از متخصصان برتر حوزه سئو، این آموزشهای عمیق را ایجاد کردیم تا SEO را برای علاقمندان سئو تعریف کنیم و توضیح دهیم که بهینهسازی موتور جستجو در حال حاضر چگونه عمل میکند.
دنیای سئو، یک دنیای سریع و به شدت پویاست که در آن همه چیز با سرعت زیادی تغییر میکند. فعالیت در این جهان پر از تلاطم و رقابت، گاهی اوقات میتواند ناامیدکننده باشد، به خصوص اگر به تاکتیک های قدیمی تکیه میکنید که دیگر جواب نمیدهند.
به همین دلیل بسیار مهم است که همیشه از تغییرات و روشهای جدید دنیای سئو آگاه باشید و به طور مداوم یاد بگیرید. به عنوان مثال، موتورهای جستجو همیشه الگوریتم های خود را به روز می کنند تا نتایج جستجوی با کیفیتی را به کاربران خود ارائه دهند و شما همیشه باید از این به روزرسانیها و تاثیر آن در اقدامات سئویی که انجام میدهید، مطلع باشید.
ظهور و پیشرفت سریع هوش مصنوعی هم باعث شده است الگوریتمها به طور مداوم بهبود پیدا کنند تا مخاطبان موتورهای جستجو، تجربیات بهتری از جستجو و رسیدن به هدفشان داشته باشند.
در نتیجه، سئو امروزه پیچیدهتر از هر زمان دیگریست…
بازاریابان دنیای دیجیتال (Digital Marketers) باید همیشه آموزش سئوی خود را ادامه دهند تا با تاکتیکهایی که اکنون کار میکنند، همگام باشند و بدانند چه تاکتیکهایی باید از برنامه سئوی وبسایت حذف شوند.
برای بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک یک وبسایت و افزایش دیده شدن کسب و کار یا برند، چیزی بیش از ایجاد لینک، ایجاد محتواهای قدیمی و افزودن چند کلمه کلیدی لازم است.
باید همیشه این موارد را در نظر داشته و پیگیری کنید:
- روندهای نوظهور (به عنوان مثال، جستجوی صوتی)
- ویژگی های جدید در محصولات و ابزارهای مرتبط با جستجو (به عنوان مثال، کنسول جستجو)
- پیشرفت های فناوری (به عنوان مثال، ظهور هوش مصنوعی)
- و در نهایت، مخاطبان هر وبسایت (به عنوان مثال، چگونه رفتار می کنند و چه می خواهند)
تا بتوانید یک استراتژی سئو برای تسلط بر رقابت در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایجاد کنید.
چراکه در نهایت، سئو فقط به معنای دیده شدن در نتایج جستجو و هدایت ترافیک به سمت یک وبسایت نیست. بلکه در مورد ارائه یک تجربه عالی برای مخاطبان سایت، تولید سرنخ (Lead) و در نهایت ایجاد درآمد برای وبسایت است.
به همین دلیل باید کارهای بیشتری از هدف قرار دادن کلمات کلیدیِ مناسب در صفحات مختلف سایتتان انجام دهید؛ باید به تجربه کاربری (UX) سایت توجه ویژه داشته باشید، ساختار مناسبی برای سایت در نظر بگیرید، نیتِ کاربر از جستجو (Search Intent) را به خوبی درک کنید و در نهایت محتوایی ایجاد کنید که راه حلی برای مشکلات کاربران ارائه دهد.
شاید سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باشد اما برای رسیدن به بهترین نتایج، به جای موتورهای جستجو، باید سایت را برای کاربران بهینه و ایدهآل کنید. به عبارت دیگر، در فرایندهای سئو، کاربر را در نظر داشته باشید نه موتورهای جستجو.